چشم زنبورها چگونه به آنها برای دیدن کمک می کند


 

مانند بسیاری از چیزهای مرتبط با زنبور عسل، نگاه زنبورهای عسل به دنیا قابل توجه است. با این حال شیوه‌ای که آن‌ها جهان خود را می‌بینند، از بسیاری جهات مشابه است، و از بسیاری جهات بسیار متفاوت از دید ما به دنیای خودمان است. زنبورها طیف متفاوتی از رنگ ها را نسبت به ما می بینند. زنبورها در واقع رنگ ها را در طیفی بالاتر از انسان می بینند. وقتی به این موضوع فکر می‌کنید، فکر کردن به رنگ‌های رنگین کمان معمولی، با قرمز در بالا، به رنگ آبی و بنفش به سمت پایین می‌تواند مفید باشد. زنبورها نمی توانند قرمزهای واقعی را در انتهای بالای این طیف ببینند، اما می توانند رنگ های دیگر را ببینند که در مقیاس پایین حرکت می کنند.

در واقع حرکت در این جهت زنبورها می توانند حتی بیشتر از طیف فرابنفش را ببینند. در حالی که دید زنبورها به وضوح دید ما نیست، توانایی آنها برای دیدن بیشتر به طیف فرابنفش، همراه با توانایی آنها برای دیدن رنگ ها در طیف مشترک زنبورها و انسان ها، به آنها اجازه می دهد تا در جهان خود حرکت کنند و گل های چگونه دید زنبورها به آنها کمک می کند

مانند بسیاری از چیزهای مرتبط با زنبور عسل، نگاه زنبورهای عسل به دنیا قابل توجه است. با این حال، شیوه‌ای که آن‌ها جهان خود را می‌بینند، از بسیاری جهات مشابه است، و از بسیاری جهات بسیار متفاوت از دید ما به دنیای خودمان است. زنبورها طیف متفاوتی از رنگ ها را نسبت به ما می بینند. زنبورها در واقع رنگ را می بینند، اما رنگ ها را در طیفی بالاتر از انسان می بینند. وقتی به این موضوع فکر می‌کنید، فکر کردن به رنگ‌های رنگین کمان معمولی، با قرمز در بالا، به رنگ آبی و بنفش به سمت پایین می‌تواند مفید باشد. زنبورها نمی توانند قرمزهای واقعی را در انتهای بالای این طیف ببینند، اما می توانند رنگ های دیگر را ببینند که در مقیاس پایین حرکت می کنند.

در واقع، حرکت در این جهت زنبورها می توانند حتی بیشتر و به طیف فرابنفش را ببینند. در حالی که دید زنبورها به وضوح دید ما نیست، توانایی آنها برای دیدن بیشتر به طیف فرابنفش، همراه با توانایی آنها برای دیدن رنگ ها در طیف مشترک زنبورها و انسان ها، به آنها اجازه می دهد تا در جهان خود حرکت کنند و گل های خاص و بخش هایی از آن گل ها خاص را هدف قرار دهند.

زنبورها همچنین می توانند قطبش نور را با توجه به خورشید تشخیص دهند، که انسان تنها با استفاده از فیلترهای پلاریزه یا عینک می تواند آن را تشخیص دهد. این قطبش به زنبورها کمک می کند تا مکان خورشید را حتی در روزهای ابری پیدا کنند. اینکه زنبورها تا چه اندازه از توانایی خود برای دیدن نور قطبی شده برای مسیریابی استفاده می کنند، کمی بحث برانگیز است، اما به احتمال زیاد آنها حداقل تا حدودی از این توانایی استفاده می کنند.

در حالی که زنبورها دنیا را کاملاً متفاوت تر از انسان می بینند، توانایی آنها برای دیدن جهان در نور متفاوت ، به معنای واقعی کلمه به آنها اجازه می دهد تا حتی زمانی که با سرعت بالا پرواز می کنند ، گل های مختلف را متمایز کرده و مکان یابی کنند. آنها همچنین می توانند روی قسمت های مهم آن گل ها با دقت بالایی تمرکز کنند. علاوه بر این توانایی آنها در دیدن رنگ ها، اشعه ماوراء بنفش و نور قطبی شده به آنها کمک می کند تا بخش هایی از آن گل ها خاص را هدف قرار دهند. به کندوی خود رفته و از آن خارج شده و خانه خود را شناسایی کنند .